2012. január 29., vasárnap

Csörögefánk



Mamám régi, jól bevált receptje következik. Nagyon finom, főleg frissen melegen ajánlom fogyasztani, de később is finom marad. Nem vagyok egy nagy olajban sütő ezért nálunk a finom farsangi fánkokat a mamám készíti. Most vasárnapra is csinált nekünk ezúttal csörögét. (Remélem olvassa ezt a bejegyzést és a jövő héten ismét meglep egy kis szalagos fánkkal ami a személyes kedvencem) Gyönyörű szépek lettek, és megengedte, hogy közzétegyem a receptjét. Íme:

Tegyünk a gyúrófelületre fél kg lisztet, ehhez adjunk 2 dkg zsírt (ha nincs akkor vajat vagy margarint) 1 egész tojást, 3 tojássárgáját, 2 evőkanál tejfölt, 2 evőkanál rumot, egy csipet sót, 6 dkg cukrot. Ha szükséges kevés tejjel állítsuk össze. 15 percig pihentessük letakarva.

Ezután nyújtsuk ki vékonyra, derelyemetszővel vágjuk kb. 4 centis csíkokra, ezeket rézsútosan vágjuk fel, két bevágást ejtsünk meg minden így kapott rombusz közepébe. Mindegyik kis rombuszt sütés előtt tekerjük meg szépen. 

Forró zsírban vagy olajban süssük mindkét oldalán aranyszínűre. (A lábasban vagy serpenyőben legalább két ujjnyi magasan legyen az olaj)

Porcukorral meghintve tálaljuk, kínálhatunk mellé lekvárt is.


4 megjegyzés:

  1. Imádom a csöröge fánkot! Mégis olyan rég ettem... talán azért, mert Én sem vagyok az olajban sütős fajta, ugyanis nem szeretem, amikor össze-vissza csapkod mindent a tűzhely körül + napokig érezni lehet az olaj szagát/illatát a konyhában - a páraelszívó és a szellőztetés ellenére is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek. De tényleg jól tud esni. A maradékot este tojáslikőrpuncs mellé rágcsáltam el. :)

      Törlés
    2. Ejha, Te aztán tudsz élni! :-))))

      Törlés