2012. február 11., szombat

Sajttorta olasz módra, avagy torta di ricotta e cioccolato



Volt két ricottám is és ezúttal valami édeset szerettem volna összehozni belőle a hétvégi vendégeinknek. (Igen, újabban minden hétvégén vendégeink vannak...) Nagyon sok receptet böngésztem végig, míg végül emellett döntöttem. Egyrészt mert nagyon szeretem a sajttortákat, és ez valami hasonló, másrészt pedig azért mert az olaszok egyszerűségét mindig is zseniálisnak tartottam. Hiszen minek túlcifrázni a dolgokat, ha könnyen és gyorsan is kaphatunk valami finomat.

A receptet csak egy csöppet módosítottam. Íme:

500 g ricotta (a krémesebb, kevésbé túrószerű változatot ajánlom hozzá)
100 g fekete csoki - apróra vágva
130 g kristálycukor (ebből a fele nálam nyírfacukor)
egy teáskanál vaníliás porcukor
80 g liszt
4 tojás
1 citrom és egy narancs reszelt héja
kevés citromlé
egy csipet só

A tojásokat szétválasztjuk. A tojássárgákat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük. Belereszeljük a citrom és a narancs héjat. Alaposan elkeverjük benne a ricottát és a lisztet.

A fehérjéket egy csipet sóval és egy kevés citromlével kemény habbá verjük. Kiveszünk belőle egy nagy kanállal és elkeverjük a másik masszában, majd óvatosan beleforgatjuk a hab felét, hogy ne törjön össze. Ezután a csokidarabokat, ismét óvatos mozdulatokkal alulról felfelé kavarva, végül a hab másik felét is beleforgatjuk.

Sütőpapírral kibélelt 24 cm-es kapcsos tortaformába, esetleg kivajazott kilisztezett piteformába öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütjük. Nagyon finom illat lesz tőle a lakásban. Érezni a vaníliát és a citrushéjakat.

Finom lett, nem túlzottan édes, csak pont amennyire kell, kellemesen szaftos és diszkréten csokis. Friss gyümölcsöket esetleg kínálhatunk mellé. Én felszeletelt eperrel és szintén vékonyra szelt joghurtos milka szaloncukorral díszítettem és narancsszeleteket is ettünk mellé. Még tesóm, aki egyébként nem egy lelkes típus, nagyon dícsérte.


4 megjegyzés: