2012. november 4., vasárnap

Sütőtökös kuglóf



Finom puha fahéjas - mézes sütőtökös kuglóf Eve and Apple - től nem csak halloweenre. Nálam abszolút nyertes ez a pihe-puha illatos kuglóf. Nagyon egyszerű süteményről van szó, gyakorlatilag csak össze kell keverni és mehet a sütőbe. Ráaádasul ha maradna, másnap is nagyon finom puha. A vendégeinknek is ízlett.


Hozzávalók:

175 g olvasztott vaj
150 g méz
1 tojás
250 g nyers sütőtök lereszelve
100 g cukor (nálam nyírfacukor)
350 g liszt (ebből 100 g teljes kiőrlésű, de szerintem legközelebb növelem a teljes kiőrlésű liszt arányát)
1 sütőpor
1 ek fahéj

A vajat megolvasztjuk, elkeverjük a mézzel, a cukorral és a tojással. Hozzáadjuk a lereszelt sütőtököt, a fahéjat és a sütőporral elkevert lisztet. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A kuglófformát kivajazzuk és kilisztezzük, majd beleöntjük a tésztát. Kb 45 - 50 perc alatt készre sütjük. Én fél óra után sütőpapírt helyeztem a kuglófforma tetejére, mert nagyon sült és féltem hogy megég.

Ha valakinek nincsen kuglóf formája, szerintem muffinnak is kiváló lehet a tészta, csak akkor, mivel kisebbek a formák kevesebb ideig kell sütni. Majd kipróbálom.



6 megjegyzés:

  1. Istenien finom édes kis kuglóf:)) Most már jöhetnek a tökös dolgok. Remélem én is fogok készíteni!

    VálaszTörlés
  2. Milyen rég szeretnék már kuglófot sütni (nem a tökös verziót:)! Talán hamarosan sort kerítek rá... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek, milyen kuglófot sütsz majd. Szeretem a kuglófokat :)

      Törlés
  3. Igazán ötletes az ízkombináció és a tálalás is! :)

    VálaszTörlés