2013. január 29., kedd

Cukkini krémleves


Nem vagyok egy nagy leveses, de a krémleveseket és a tartalmasabb télies leveseket firss pékáruval, nos azokat nagyon szeretem. Mivel csülkös bablevest se nem olcsó, se nem gyors főzni, így nem készülhet minden nap, egy egyszerű zöldségkrémlevest főztünk. Nekünk kifejezetten ízlett. Még a tesóm is megette, pedig állítólag nem szereti a cukkinit.


Hozzávalók:

3 kisebb cukkini
2 sárgarépa
2 dl tejszín
1 leveskocka
kakukkfű,só,fehérbors
1 gerezd fokhagyma
1 liter víz

tálaláshoz: reszelt sajt, pirítóskockák

A cukkinit megpucoljuk, kis kokcákra vágjuk, a sárgarépát apróra vágjuk, a fokhagymát felszeleteljük és az egészet felöntjük egy liter vízzel. Fűszerezzük ízlés szerint és hozzáadhatunk egy leveskockát. Ha megfőtt a zöldség, alaposan összeturmixoljuk az egészet szép simára. Felöntjük a tejszínnel és ismét forralunk rajta egyet, ha szükséges utánfűszerezzük. Ha hígnak találjuk akkor egy evőkanál keményítőt elkeverünk még fél dl tejszínben vagy tejben, és a forrásban lévő leveshez öntjük.

Reszelt sajttal és snidlinggel ettük, de jól illik mellé a fokhagymás pirítós is.

2 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem, nyáron hidegen szoktam fogyasztani:) Guszta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök hogy tetszik. Én hidegen inkább egy jó kis gazpachot ennék :)

      Törlés