2013. április 27., szombat

Fahéjas omlós keksz




Szepynél láttam a fahéjba forgatott guszta kekszeket, és gondoltam ezt a módszert kipróbálom, a recept helyett viszont egy saját omlós vaníliás keksz receptet használtam. A fél óra hűtési időt leszámítva egy nagyon gyors sütiről van szó, de ha éppen nem érünk rá (mint, ahogy most én voltam vele) akár el is hagyhatjuk úgy is elég fincsi a végeredmény.

100 g keményítő
400 g liszt (fele lehet teljes kiőrlésű)
100 g vaj
60 g zsír (vagy összesen kb 170-180 g vaj)
2 tojás
2 cent rum
140 g cukor
2 csomag bourbon vaníliás cukor
1 evőkanál tejföl (ha nem állna össze)
1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál szódabikarbóna
opcionális: reszelt citromhéj

a forgatáshoz 2 evőkanál fahéj, 3 evőkanál cukor


A vajat és a zsírt egy tíz perccel a sütés előtt előszedjük, hogy ne legyen fagyos.

A tojásokat kikeverjük a cukrokkal, elkeverjük benne a rumot, majd hozzáadjuk a vajat és a zsírt és az egész masszát habosra keverjük. Robotgéppel a legegyszerűbb, de kézzel sem tart sokáig. Beleszórjuk a liszteket, a keményítőt és a sütőport és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Ha kevés lenne a nedves hozzávaló, akkor egy evőkanál tejföllel lazíthatjuk. Lágy, de nem ragadós tésztát kapunk.

Fél órára letakarva a hűtőbe tesszük pihenni a tésztánkat, majd kisebb diónyi darabokat csípünk le a belőle, gömböcökké hengergetjük a két tenyerünk között, kilapítjuk korongokká és beleforgatjuk a fahéjas cukorba. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 8-10 perc alatt készre sütjük.

Kávé, tea, vagy éppen whiskey krémlikőr mellé kiváló kísérő.

2 megjegyzés: