2013. augusztus 29., csütörtök

Házi gyümölcsbőr


Ez az édesség olyasmi, mint egy gyümölcsös karamell, kicsit hasonlít a gumicukorra. Nekem kifejezetten ízlik, a páromnak viszont annyire nem jött be, így holnap viszek a kolléganőimnek kóstolót, mégsem akarom az egész tepsit befalni. Illéskrisznél találtam ezt a finomságot szilvabőr elnevezéssel és nagyon megtetszett. Különösen, hogy rengeteg gyümölcsöm van. Igazán egyszerű és nagyszerű kis édesség ez.


Hozzávalók egy tepsinyi mennyiséghez:

400 g szilva (kimagozva ennyi)
1 dl méz
fél kávéskanál fahéj


Mindössze ez a három hozzávaló kell hozzá és idő. A szilvát megmossuk, megtörölgetjük, kimagozzuk, majd beledaraboljuk egy lábasba. Hozzáöntjük a mézet, megszórjuk fahéjjal és negyed órát főzzük, közepes hőmérsékleten fedő alatt. Hagyjuk, hogy hűljön egy kicsit, majd összeturmixoljuk. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a masszát és 80 fokra előmelegített sütőben kb. 6 órán keresztül szárítjuk. A sütőben ahgyjuk kihűlni, majd pizzavágóval felcsíkozzuk és lehúzzuk a sütőpapírról. Valamilyen formára feltekerve kínáljuk.

3 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Az első gondolatom nekem is pont ez volt, amikor megláttam :) De fincsi.

      Törlés
  2. Nagyon tetszik! Már Illéskriszét is megcsodáltam, a Tiéd is nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés